eISSN:2148-0710 - pISSN:1301-6229 English
Anasayfa  |  Künye   |  Haberler  |  İletişim

Menü

Hızlı Erişim







İBADETLERDE KIYASIN GEÇERLİLİĞİ MESELESİ VE FIKHİ SONUÇLARI
(The Problem of Analogy Validity at Worships and Jurisprudence Effects's )

Yazar : Mağruf Adem BAWA    
Türü : Telif
Baskı Yılı : 17
Sayı : 57
Sayfa : 347-394
Dergiye Geliş Tarihi : 26.10.2013
Yayımlanma Tarihi : 2013


Özet
Bilindiği üzere "Kıyas" İslam hukukunun kaynaklarından biridir. Hiyerarşik sıralamada dördüncü sırada yer alan kıyasın muamelat alanında işletilebileceği konusunda fakihler hem fikirdirler. Ancak ibadetler alanında kıyas yapmanın geçerli olup olmadığı hususunda farklı görüşler bulunmaktadır. Kimileri bunun geçerli olduğunu söylerken kimileri de geçerli olmadığını söylemişlerdir. İbadetlerde kıyasın geçerli olmadığını savunanların görüşleri açısından teori ile pratik arasında uyumsuzluk olduğu izlenimi veren bazı hususlar dikkatimizi çekmiştir. İşte bu makale, söz konusu meseleye metodolojik açıdan yaklaşmayı konu edinmekte ve bilimsel zeminde açıklığa kavuşturmayı hedeflemektedir.
depakin chrono 300 mg read depakin chrono


Anahtar Kelimeler
İbadet, kıyas, illet, fıkıh, İslam hukuku, delil, hüküm

Abstract
"No analogy in the area of worship is permitted" is a statement spread much in the Islamic scientific community and the media sites in recent times. This research examines the fact of this statement in the light of the opinions of Scholars in the Islamic law and Jurisprudence, analysing the meaning of worship and devotion, and the difference between them, and mentioning the views of the Islamic scholars in the issue after the clarification of the disputed and agreed points between them and the reasons for the occurrence of the dispute, and investigating their proofs and evidences before adopting a most correct opinion. The research unveiled a number of important points regarding this statement. The scholars of Islamic Jurisprudence are fully agree on following points: a- Innovating a new method of worship away from what is established through Major sources of Quran and Sunnah is not allowed such as introducing a sixth time of compulsory prayer. b- Using the analogy in order to derive rules is not allowed in the cases of worship where the underlying course is unfeasible such as number of Rakaas of the prayer s and scales of Zakat. c- The analogy is allowed in the cases of worship if it is disciplined with its terms and conditions, in this, the area of worship doesn’t differ from other areas of Islamic Law. The dispute between the Majority of Scholars and Scholars of Hanafi School of thought in this regard is due to two things: First: Different point of views in accommodating the rules derived through the connotation of the text (Dalalat al Nas) within the frame of text or the analog , The majority of the Scholars accommodate it within the frame of the analogical rules, while the Hanafi Scholars consider it as textual rules, So, This dispute belongs merely to the difference in terminology. Second: Different point of views due to the so-called "Discovering the cause in the new case "Some of the scholars can link the case to area which can be rationally understood and allow the analogy to be applied, while the others can consider it as it is not rationally understood, and consequently don’t allow the analogy to be applied. The research concludes that the above mentioned statement is not correct or shot be adjusted to be “No analogy is allowed in the area of devotion (ta’abbut), followed by number of cases in the area of worship where the scholars of different schools of Islamic law applied the analogy for the derivation of the rules.

Keywords
worship, analogy, fiqh, islam, jurisprudence, proof, ibadah,

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yayın Kabulü

    Dergimizin 78. sayısı yayımlanmıştır.

    Sayın Yazarlarımız, 1 Ocak 2019 itibariyle dergimizde yayımlancak makalelerin intihal raporlarının da dergimize iletilmesi gerekmektedir. İntihal raporlarında kabul edilebilir benzerlik oranı %15'tir. 

    ÇALIŞMALARINIZLA İLGİLİ İSTEK VE SORULARINIZI, SADECE dergi@ekevakademi.org ADRESİNDEN E-POSTA OLARAK YA DA MAKALE TAKİP SİSTEMİ ÜZERİNDEN MESAJ YOLUYLA İLETİNİZ. 

    EKEV AKADEMİ DERGİSİ'NE GÖNDERİLEN ÇALIŞMALAR EDİTÖR ONAYI ALINMADAN GERİ ÇEKİLEMEZ VE BAŞKA BİR DERGİDE YAYIMLANAMAZ. GÖNDERDİĞİNİZ ÇALIŞMALARIN TELİF HAKKI DERGİYE AİT OLUP AKSİ DURUMDA OLUŞABİLECEK SORUNLARDAN YAZAR SORUMLUDUR.

    DERGİMİZDE YAYIMLANAN MAKALELERİNİÇERİĞİNDEN VE İÇERİĞİNDE YER ALAN İFADELERDEN MAKALE YAZAR/YAZARLARI SORUMLUDUR.

    Yazı gönderme ve kabul işlemleri artık sitemizdeki menüden ulaşılabilen Makale Takip Sistemi vasıtasıyla online olarak gerçekleştirilmektedir.Yazarlarımız Makale Takip Sistemi'ne üye olup üyelik onay işleminden sonra yazılarını Sistem üzerinden gönderebilmektedir.

    UYARI!! LÜTFEN GÖNDERECEĞİNİZ MAKALELERİ YAZIM VE YAYIN KURALLARIMIZA GÖRE YENİDEN GÖZDEN GEÇİREREK GÖNDERİNİZ.



Adres :
Telefon : Faks :
Eposta :dergi@ekevakademi.org

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri